måndag 19 januari 2009

Jag ger er mitt flikmaraton:

Jag ger er:

Kitti Jutbring världen har ett ständigt behov av uppror och åttiotal

Natur att förundras över

The Sartorialist amerikans modebloggare som följer Sthölm fashion week

Hellsongs musik för bilresor och alla gånger då man behöver calm metal covers

DN.se Att prata fred och starta krig verkar vara något oumbärligt

Svaret på när man undrar vad man egentligen håller på med

Tanke kring media och integritet, ett roande och oroande klipp från verklighet med tillhörande debatt runtom i cybervärlden (runt 4 min när hon verkar ha gett upp hoppet "En annan sak som du inte tycker om, det är mat." "he, eeh, a, ok" vad sjutton håller de på med egentligen?)

Det ger jag er. Det är måndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar Nordpolen. Jag har hans skiva. Jag tycker de behandlar hono lite fel. Min favoritbloggare dissar honom totalt och höjer intervjuarna till skyarna, ungefär. Det tycker jag är dåligt.

Pausfogel sa...

Nordpolen snackar väl inte om sin musik, det har väl varit hans grej. Sen beter sig de båda två lite knasigt. Varför han ens ställer upp på en sån grej, till att börja med... då får han kanske stå sitt kast och svara på de frågor han får.
Men hur de sen försöker få honom att vara nåt han inte är. Dels "publik-/mediavänlig" och sen när inte det fungerar, en i mängden av alla unga omediatränade artister med ätstörningar eller nåt liknande.
Jaja, ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Jag tycker båda parter pendlar på den knasiga sidan.