tisdag 9 december 2008

aah, mina ögon

Tralla la, här sitter jag och fingrar på Koussevitzkys Konzert op.1 für Kontrabass mit Klavier. Fint fint. Kim bor på skolan den här veckan, lite skönt att sköta övningen där, trött på allt flängande. Det är julkonsert och Lucia på gång och helt plötsligt ska det övas en hel massa. På dagarna, på kvällstid, mest hela tiden - jag som helt hade vant mig av med det. Men det är inte svåra grejer, men det ska repas ändå.
Jag som helt lider av nån slags kulturell baksmälla. England och RCM har ju legat och gnagit i bakhuvudet mest hela hösten, sen pang bom en intensiv vecka så är det över. Nu kan jag bara gå här och gnaga på tummarna och vänta.
Mina ögon har sagt upp sig, de säger att de vill sova och vila. De säger att de inte vill stå i ett luciatåg och följa en dirigent, sjunga Sankta Lucia och strålande stjärnor blaha blaha - men för all del: ta vägen över Ingesund på fredag, fin fint luciatåg väntas 830 eller nåt - kom kom kom.
Imorgon mer orkester.

Inga kommentarer: