söndag 23 november 2008

Koka soppa på en spik

En dag som idag, idag, idag, idag. Funderar på att åka till London, kanske den 2-3e december. Låter inte det bra? Kanske Kim kunde följa med? Och Kalle, klart Kalle ska med. Vi hoppas på fint väder och tur med transporterna ^^

Har haft två rep den här helgen med en nyskriven stråkkvintett till kompositionskonserten Kalejdoskop på tisdag. Jag gillar den skarpt.
Kom kom kom, till Ingesund tisdag kl 1900 :D
- Alltid lär man få höra något som man aldrig hört förut (högst troligt eftersom det handlar om nyskriven musik höhö)!
Sen ett intonationsrensande stämrep med Carl-Johan som spelar cello i eftermiddags, det var roligt.

Jag har funderat halva helgen på att laga nån mat. Idag har jag ätit frukost 3 ggr. Så jag tänkte jag kunde laga mat av det jag har i mitt skafferi: (ingen selleri och ingen blomkål men:) morötter, rödbetor, gröna linser, persilja, vitlök, gullök, purjolök, mjölk, en liten bit ost, en burk med garam masala, lagerblad och massa peppar. Det brukar lite bli såhär när jag lagar mat, allting i en gryta så är det fixat och klart, praktiskt och bra. (Fast sen brukar det spåra ur när saker och allting SER mindre aptitligt ut än vad det faktiskt är - då ska man minnas att det är insidan som räknas höhö)

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller smaken!