tisdag 28 oktober 2008

The Gbg-dream

Nåt annat som man kan göra om man vill leva The Gbg-dream är att kolla in Premiär-avsnittet av De kallar oss artister (tis 2100, svt 1). Om inte annat för att få veta var man ska åka när man väl kommer till den förlovade staden.
Underbart är kort, alldeles för kort, programmet var bara en halvtimme och hur mycket tid ägnades åt att se Håkan cruisa runt i en guldfärgad traktor (se tidigare inlägg) istället för väsentligheterna - även om det var bra i studiesyfte att se hur man inte parkerar, mot färdriktningen, även om man ska visa koolaste utsikten i stan (varifrån man ser både Gårdakvarnar och skit)
Jag svärmade själv för Håkan under min högstadietid nån gång på 2000-talet sådär...

Vissa tror på Gud, andra tror på HÅKAN!*

Göteborg är alltså the shit.
Missa inte "Avenyn - Liseberg - Håkan Hellström"


*Alltså inte SO-Håkan, ifall vissa missförstånd skulle uppstå
för övrigt var Håkans tisdags-stugor var bäst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men man fick ju se Gullbergs Kaj. Det är alltid trevligt. Men om detta kommer resultera i att det alltid hänger massa småkids när jag är där så ska jag stämma SVT!

Pausfogel sa...

sant, sant men jag ville se mer, höra mer! sen tyckte jag att han dömde kärleksparen ute vid långdragspaviljongen hårt "de kommer få se sin kärlek ruttna"... huu i tv; på bästa sändningstid?

Anonym sa...

ja, han verkade lite bitter där ett tag. men det är okej. det var ju håkan.