torsdag 18 november 2010

jada, jada


äntligen känner jag mig trött i benen, tung i kroppen
torsdagar är kvälls-simdagar
måndag kör
fredag grey's anatomy
idag är jag trött
för första gången på, vad som känns som, evigheter - trött
jag har börjat läsa böcker, jag ser en film
jag kör bil och blir bättre - jag hittar koncentrationen
jag hittar fokus
jag känner drömmarna gro
jag virkar, viker, pular med lite grejer
jag åker till saker, är mycket här och lite där
compact-övar, lite som compact living, får det gjort, ser resultat, lägger åt sidan
har en liten tråd genom kroppen som drar mig uppåt, håller mig uppe
tar reda på, samlar mig, tvekar och kommer igen
fryser om fingrarna, men tar på varma sockar - en extra tröja
har ni sett ett rörigare skrivbord än mitt? jag skäms nästan

Inga kommentarer: