fredag 24 september 2010

nu är jag arg


Marina and the Diamonds låt I'm not a robot kommer upp i en av mina playlists på Spotify
Jag tänker. Fan. Jag gillar den här låten. Jag gillar när den kommer igång, hennes röst, hur det svänger. Kanske borde leta lite längre in och se om jag gillar mer av henne.
Trycker upp henne som artist. På hennes single har hon en låt som heter Marina And The Diamonds – I Am Not a Robot - Acoustic.
Shit tänker jag. Vad har de gjort nu - det här låter spännande.

Vad är det första man hör?
Seriöst tänker jag, vad håller de på med?
En synt!?
Och sen en elbas!?
Vad är kvar som är akustiskt då?
Hennes röst är fortfarande fantastiskt mäktig och imponerande - men det hela känns som en bluff - ger en fadd smak i munnen. Gör mig arg.

Kanske håller mig till Anna Ternheims vita skivor. De avskalade - Naked verisions - I Say No - Naked Version

Eller låten som får den fantastiska titeln: My Secret - Naked Version

Rubba inte mina cirklar ffs!
Vanhelga fantastiska koncept sådär. Skämmes!

Inga kommentarer: