söndag 26 september 2010

till Krullet som snart kommer vara tillbaka i ett faraway gråmulet Oxford


Jag var på en konsert
den var sådär ska jag säga;

men de spelade ett stycke av Ditterstorf
(med harpa och stråkkvartett)

en av hans fem cembalokonserter menar jag -
Krullet om du någon gång vill spela en av de sleazy-cheezy konserterna lovar jag att styra ihop en kammarorkester till dig - så vi kan framföra dem som de var tänkta att framföras.

Vi ska nog bara akta oss för England. Britter tenderar att skratta åt Ditterstorf - om jag minns rätt så är det så att de kontrabaskonserterna (ja, två blir plural) som står som obligatorisk repertoar för orkesterauditions i resten av Europa är underförstått bannlysta och möts med flatskratt på en audition i England. Så är det bara. Underskattade eller genomskådade - men när du är redo för rock'n roll Kronken - ring mig!

1 kommentar:

krullet sa...

Mmm jag ska ta en titt på det där, låter spännande!

Har nyss kommit hem från Rom, du kan vänta dig spännande inlägg om Italien.....och Lady Gaga förstås!!