torsdag 30 september 2010

frohe Reise!


trodde jag, trodde jag, trodde jag

trodde jag att vi hade en hela vägen biljett

trodde jag att vi skulle få kaffe och mazarin i Karbenning

trodde jag att trafikledningen hade koll på spåret

trodde jag att vi skulle stå en timme i Dagarn 5 min utanför Skinnskatteberg

trodde jag att all vår marginal skulle ätas upp av att en 40 min sträcka på hemmaplan skulle ta 2 timmar

trodde jag att den där grejen skulle börja brinna när vi precis börjat få upp hoppet

trodde jag att vi skulle leka follow that train med taxi mellan Örebro och Mjölby

trodde jag att vi skulle missa tåget till Köpenhamn med 10 minuter

trodde jag att tåget 2 timmar senare skulle vara 18 minuter försenat? (sic!)

trodde jag att jag skulle äta lunch på papperstallrikar i en väntsal på Mjölby station

trodde jag att jag få sova i ett hotellrum i Köpenhamn

trodde jag att jag skulle få wienerbröd till frukost?

det trodde jag inte, men nu är det så