måndag 12 juli 2010

visste du att...


Lindex byxor mot vad som kan tyckas och tänkas sitter som en smäck på kurviga katter.

Det är väl något med en inställningen till kvinnokroppen som inte utgår från det späda prepubertala idealet som gör'et. Svarta jeans, chinos till och med, ve och fasa, ett par jeans har kommit och gått med succé som följd i garderoben. När jag väl upptäckte det gav jag lite smått upp att försöka klämma ner mig i ett par Cheap monday, H&M-brallor - med mycket strech så går det kanske, men det ok resultat.

Kommer väl ihåg diskussionen som gick i etern om andra snitt eller simpel förstoring av mönster för storlekar över 40-42. Även om man drar någonstans över 40 (som, ska tilläggas, är en relativt normal storlek) ska man väl inte behöva skämmas över "för stora armar", kurvor eller acceptera dålig passform bara för att mönsterpassarna tagit semester och kläderna tappat proportionsrelationen till kroppen?

Man hör ett: "Jag har slutat använda byxor, jag hittar ändå aldrig några som sitter som de ska." Passar de i låren, går de inte att stänga. Går de att stänga ser de ut som jag vet inte vad.

Jag tänkte bara att det skulle bli sagt.

Inga kommentarer: