lördag 17 juli 2010

fest-i-val


Johanna Paulsson skriver i dagens DN
"Arvikafestivalens själ förblir svart. Här sjunger man att man legat med Djävulen för att få molnen att skingra sig." ...
Det är så jag vill uppleva min festival i år. I trycksvärta, hemma i kökssoffan på behaglig distans från både regn och oljud med inslag av intressanta musiktips. Jag hänger inte alls med, har kanske aldrig gjort. Men blåhåriga Juliette Lewis mitt i artikeln kan kanske vara något eller
... (forts.) "Som Anna von Hausswolff, vars pianosånger ger svart soul en helt ny innebörd i skarven mellan PJ Harvey och kabarédiva från helvetet"
Jag queue-ade faktiskt PJ Harvey i förra helgens spotifypartylista. Den låg i någon av alla de listor som jag har samlat på mig - någon måste ha tyckt att det var bra, alltså platsade den, ungefär så.

Inga kommentarer: