lördag 15 maj 2010


Nattbussen ner till Malmö är grym.
Busschauffören heter Bosse och allt är lugnt. Eller?

Nån som upptäckt att man kan prata med sin granne och på knagglig engelska frispråkigt berättar om sitt liv. Hon har en vän från Ghana - grattis!

Jag har lämnat Uppsala och solskenet bakom mig.
Årets första riktiga sommardag? Och för det ska man åka norr om huvudstaden för att få uppleva. Det är långt norrut ska jag säga er. Betänk bara att bussresan tar över 9 timmar och det är kallt.

Det har varit världens finaste dag. Jag har en bror som kan titulera sig doktor. Jag har ätit fantastisk mat dagen i ända. Började med frukost på köksoffan /även tillämpad som säng. Kaffe , disputation, lunch med hemlagad meze;
"Har ni gjort vinbladsdolmarna själva?"
och kakfest i det oändliga. Halvlek och siesta. Sedan en fantastisk eftermiddag och kväll på en innergård i gassande sol i Flogsta. Grill och festligheter om vartannat.
Det är alltid ett sånt äventyr att vara borta.
Somna till manskörer sjungandes vårsånger och serenader till sköna möer runt om i staden dagen innan den stora vårbalen. En doktor till bror och nu NATTBUSS. Fina grejer.

Hej hopp!
Nästa vecka svänger jag förbi London och plockar upp min kontrabas.

Inga kommentarer: