tisdag 6 april 2010

packa, packa, packa, flytta, packa

Jo, jag flyttar.
Och jo, jag har rymt. Lite mer permanent den här gången.

Har firat min påsk uppe i nordligare trakter. Snön ligger vit på marken, tomten har tröttnat och gått i ide.
Jag har vaktat katter, ätit ägg och kastat chokladkaniner i väggen, typ.
Sen har jag letat rätt på en del bra grejer, mina oljefärger. Påsen med osydda kläder (också känt som tyg). En mixer. Ett vitlackat kakfat. Taxbrickan. Mixern. Stekpannan. Favorittäcket. Lakanen.
Vad låter det som?

En fin fin flyttlista. Kirrat fram ryggsäcksöverdraget, så min nya grymma ryggsäck kan få ut och flyga, om den skulle känna för det. Samlat ihop lite vettiga pinaler vill säga.

Tänkte att Beauvoir, Boye, Ferlin och Andersson kunde komma med söderut.
Känner mig vid gott mod.
Nyklippt, tvättad bakom öronen och redo att möta äventyren som väntar i det sydliga landet.

Ni kanske tror att jag tänkte ta stekpannan och dra till Kos eller Malta eller så.
Men riktigt så långt hade jag väl inte tänkt mig.
Malmö räcker. Skånelandet främmande nog.
Man förstår ungefär lika mycket av vad de säger som engelsmännen.

Det blir fint det här.

Inga kommentarer: