torsdag 1 april 2010


Det skedde sig som så när Karin skulle komma till Uppsala att det inte blev av.

Man har mangrant här i kvarteret flytt orten över påsk och därför har jag och min syster hyrts in som externa kattskötare.

Och kan inte Karin komma till Uppsala får Uppsala komma till Karin.
Maja är i detta nu och hämtar ett gäng Uppsalastudenter samt en hund - något ska väl Gilda också ha när hennes favoritmatte åker ifrån henne just på självaste skärtorsdagen (hon har inte sagt något speciellt om detta, men när jag frågade henne om hon behövde gå ut och kissa attackerade hon nästan dörren).

Så, kvar är jag, ett lass med bullar och nybakt bröd, en skål med godis till påskkärringarna som inte kommit, två katter som inte vill bli gosade med och en hund som är rädd för städning.
Idag har vi tagit fram dammsugaren, jag råkade kassera lampan över diskbänken med ett karatemoves medelst grytor - inte att rekomendera. Men så satte påskstädningen igång, dammsuga diskbänken, golvet, ut i hallen osv när dammsugaren ändå var framme.
Sedan bestämde sig katterna för att det där påskriset som Maja tagit in, minsann skulle ha stryk. Inte tänkte väl de på vaser fyllda med vatten - eller var det en hint om att minsann våttorka golven också? Uj uj uj. Livet är hårt.

Potatissoppa från igår väntar för överste pannskötaren - jag ska omgående gå ner och tända igen. Att det ska dra kallt på artisten och Rapunsel inte ska kunna tvätta sitt långa gyllene hår är och förblir minsann en dödssynd.
Glad påsk och på återhörande!

psst Vad svarar man på sms från okänt nummer lydandes "Hej snygging!" tips någon?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag saknar dina katter.