torsdag 29 april 2010

dä händer i malmoe


Det börjar som en ovanlig morgon.
Finbesök och någon som ringer på en telefon som inte är min,
SysterYster verkar nöjd och jag sover vidare.

Vaknar till den eminenta doften av pannkakor
- Under gårdagens invignings-flyttfest firades det av storslagna mått:
indisk linscurry, popcorn, inflyttningste och banankaka!
Det hade packats upp, packats in, möblerats om och bonats in.
Fettfläcken över huvudändan är halvt dold av en byrå (hua mig hu),
vykortsblomman är på plats.

Himlen är strålande blå, ett Good morning sunshine!-sms till Grodan
och en promenad ut på stan. En kringelikrokig väg som slutar vid Folkets hus; via Dalaplan, Södervärn, Möllan och Folkets park. En plan om falafel och sen kaffestuga.
Möter upp med Grodan och öppnar kontor på ett av stans trevligare fik. Det är plugg, affischer, cv-bearbetning och zombiespel.
Sen har det banne mig bara rullat på. Picknick i Folkets park. Konsert bredvid vattentornet. En öl på Metro. Spontanbesök på en blue grass-konsert på ett trevligt häng vid Jesusparken (lite som Malmös svar på Mekka med en blå sten upplyst i mitten, eller?). Sen blev det kväller. Baske mig.
Hua, imorgon ska jag köpa mig en stol på Myrorna och brottas med en haj!

3 kommentarer:

Linda sa...

Ursäkta om jag är trög, men hur är det med London? Har du flyttat därifrån till Malmö? Eller bara hänger du i Malmö otroligt mycket? Jag fattar inget.

Pausfogel sa...

Både ock?
Näääe, London tog en paus!
Malmoe, Malmoe!

ja sa...

mm skön beskrivning på en skön dag!