onsdag 24 mars 2010

hurra!


en dag med både risgrynsgröt, resterna av en fantastisk spenat- och linslasagne, pannkakor och kaffe på det
ett samtal från SysterYster och ett samtal till mormorn som blev väldans glad - "det här kan jag leva på i flera dagar, behöver knappt någon potatis; eller jo, lite potatis kanske"

lite knåpande på ett CV för framtiden. hur ska det gå? hur ska det gå?

vi skulle ha gått på 3D-bio, men det bidde inte så va
istället, tog vi på en tur ut i månljuset
köpte två flaskor Farbror Åkes, som man kan köpa i kvällslivsen på hörnet
sen, sitta i soffan och se en film
sparade 250 kronor och var lika glad för det

efter lite om och men, nedladdande av nya subtitels osv. utnämde jag mig själv till förste undertextfördröjare - jag var helt enkelt grym - sicken magkänsla

filmen, Coco avant Chanel, var inte helt vad jag tänkt mig, vacker, men inte grym

till på lördag bär det av hemåt, då blir det kanske lite tårta och i alla fall jag har lite försenade födelsedagspresenter till en annan - fina grejer det

Inga kommentarer: