onsdag 17 februari 2010

not too bad, no too bad

hej, här får du en kopp te.
ska du med och öva?
nehej, om du inte tänker öva så får du hjälpa mig istället
jag har alla de här crap pieces till min recital som bara låter skit

sure,
vem tackar nej till en kopp te?

det är skillnad på att fundera på hur det vore att hoppa ut genom fönstret
och umgås över en kopp te - det är mer fredligt på något sätt

bättre att leka sadist åt någon annan;
en gång till, tänk på lägesväxlingarna
from the top B

så bara de där tre takterna
nej, långsamt
3 gånger till

jag fick dessutom höra Elgars cellokonsert
live from front row (dvs från golvet på ca 2 meters avstånd)
det var något annat än kinesiskt kontrabasstycke
inte sämre eller så

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh jag kan tänka mig att du skulle bli en GRYM lärare - på alla sätt och vis :D "nää, den där drillen är fortfarande inte rytmisk"....