söndag 14 februari 2010

I will always be you soldier





someone who says:
- "we'll work it out"
and holds my hand.

I woke up yesterday morning
and I knew that feeling all too well.

I had slept on the floor with a pillow created out of jumpers and not overly used towels.

I felt dry, beaten and perplexly dazed
I hadn't been drinking worth mentioning since November.
I recall wondering if that really was the actual state of things?
It is, but still, I have had enough;
and in either case is this the breaking dawn of a new era.
Good morning early bedtime and betimes mornings - we'll be seeing a lot of one another from now on.

We used to call each other Katherine and Eve
I don't know from where we got those names.
We used to love each other with deep intencity
We used to fight with kicks and fist and nails
If I had a dime for everytime I've been bad
I'd be a millionaire by now

You used your big sister comb
to tease me to tears
I used to pinch you a little bit too hard
(...)



Världens bästa, stora, bästaste SysterYster! Jag saknar dig och du är så himla långt bort. Jag vill bara sitta där i kökssoffan med er, skratta rakt ut i luften, söndagsbruncha och låta tiden gå.
Tala om stort och smått, höra det senaste, fuldansa och ge dig en hård, riktig kram.
Lycka till i spåren och har du vägarna förbi så skulle den här kalufsen mer än något annat behöva en klippning (men den har roligt ändå).

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Jag ramlade in på din blogg och vill bara säga hej.

Jag saknar också min syster - ja, jag har tjuvstartat att sakna henne.. för hon flyttar till en annan stad om två veckor.. Buhu!

2010 sa...

vi planerar londonvistelse i detta nu. bara så du vet. eventuellt blir det långvistelse med uppsatsskrivande i april. mars verkar smockat om man inte bara ska slänga in en helg???

Pausfogel sa...

C: Vad trevligt av dig :) du är välkommen tillbaka. Om man vänder på det så får du ett nytt utflyktsmål, någonstans att hälsa på, det är inte helt fel det heller. Och tack och lov, så finns det telefon!

Maja: Vore inte det fint, en extra helg? Annars en sista helg hos er, i kökssoffan i Uppsala! Vad händer förresten till påsk, jag har hört att vissa kommer vara på rymmen. Jag kommer ju hem. 2-3 veckor där. Två första veckorna i april tror jag (kom inte här och försök säga att jag ska vara kvar i det här evinnnerliga landet :P)

2010 sa...

Vad jag kan säga i detta nu är att du har en ständig plats på vår kökssoffa. vi har dn. och snart en dyna till soffan. även extrasäng, med kudde. blir toppen. vi kan fira påsk där, med gilda kanske.

men ska vi annars komma efter de två första veckorna i april, alltså när du åker tillbaka?

Pausfogel sa...

Både ock både ock! (Jag tänkte bara säga så ni inte bokar in er när jag inte ens är här ...)
Påsk i Uppsala låter wunderbar!
Gilda skulle kanske tycka det vore sådär men hon kommer vara nöjd.

2010 sa...

vi skulle aldrig boka in oss när du inte är där. jag vet ju när du ska komma hem och det är ganska snart. om jag får csn snart ska jag kolla hur resebudget ser ut. både och vore hemskt trevligt. vill gärna ha semester! Finaste finaste du, jag längtar jättemycket.
och vad gäller gilda så har jag simpelt som så lovat att vara hundvakt och det kommer hon säkert gilla!

Pausfogel sa...

Hurra! Klart hon gör!