lördag 27 februari 2010

EUSKEFEURAT


Hej bloggen!

Jag sitter här och dricker kaffe med mjölk i gott sällskap.
Till frukost var det nybakta scones med hallonmarmelad.
Idag har jag ätit stuvad spenat, potatis [sic!] och världens bästa linsröra med tahini, spiskummin och stekt lök, mums mums mums!

Igår åt jag falafel som kommit direkt ur fritösen - vi snackar riktig falafel och sen gick vi ut för att dansa. Fast vi dansade aldrig, men vi hade grymt trevligt.

I förrgår träffade jag Jocke-Pocke som har rymt hem till Sverige och inte kommer och tar med mig ut på en kaffe eller London Pride längre. Han hade ett himla fint kammarorkesterprojekt på gång med några drivna musikstudernadekollegor. Jag blev bara så glad, glad, glad! Ta mig dit liksom.

Vad mer? Spenatpaj, ostomelett, Karin-linser-lök-tomat-kryddor-deluxe och i måndags på lokal i Oxford med KRULLET; italiensk pizza och tiramisu.

Ikväll pratar chattar jag med min syster på skype.
Hon skickar mig en sån himla fin lista som hon gjort till sin tidningsredaktion.
Det är musik som ska beskriva Sverige, säger hon. Och det är fint, fint, fint!

Mitt i allt det där så ser jag en låt med EUSKEFEURAT!!11 På SPOTIFY!!!!! 11111ett ETT ett!
Jag lyssnade på de här skivorna om och om igen när jag var liten.
Det var Euskefeurat, De lyckliga kompisarna, lite Uggla och Carola(!!111ett).
Jag tyckte om så många av de där Euskefeuratlåtarna.
De var lite roliga, melodiösa och fulla av känslor.
Jag tog till och med med mig skivan till musiklektionen på mellanstadiet.
Det var Aqua, Markoolio, Spice Girls och sen jag ...


Maja sitter hemma i Uppsala och sjunger med till en av våra favoritlåtar.

[2010-02-27 18.02.12] Maja Nordström:
"och de sa att det var framtiden och den framtiden är idag"

Det gjorde mig så fantastiskt glad
[2010-02-27 18.03.38] Karin Nordström: Euskefeurat
[2010-02-27 18.03.41] Karin Nordström: det håller
[2010-02-27 18.03.44] Karin Nordström: det är faktiskt bra gjort
[2010-02-27 18.03.56] Karin Nordström: roligt, textmässigt, musikaliskt, sångmässigt

Det är lycka!

Vi hörs snart!

Inga kommentarer: