söndag 31 januari 2010

jag tar sista tåget tillbaka


eller vänta? jag är ju hemma nu. hemma här. tåget går ingenstans.
(ingen promenad genom stadsparken efter ankomst arvika 23.09, inget sova räv och vänta på att få komma fram, förbanna det skarpa ljuset och längta hem till en säng och tingshuset. eeh, nej.)

det är stanna som gäller.
jag hör ju hemma här nu

jag kan inte skriva några blogginlägg. för allt jag kan skriva är att jag vill fly
jag ska vara nöjd med röda bussar, hyde park runt hörnet, banoffie-pie, hippa marknader på helgerna, en london pride på puben på hörnet, snödroppar i januari och separata kranar för varm- och kallvatten.

jag valde inte london för londons skull. jag valde det för att det var det enda vettiga.

men det är fel
min själ får ingen ro
alla jävla bilar som kör på fel sida
allt blaskigt kaffe
taskig uppkoppling och alldeles för sena nätter

jag skriver inga blogginlägg. för jag vill vara högre än min lägsta-nivå
som är ack så låg

tre apelsiner om dagen, övning och solsken kan inte få mig på bättre humör

jag fastnar ändå.
jag kan ändå inte svara något vettigt på fråga som du förväntas svara bra på. tack, bra. jag har haft en bra dag idag. lite mycket att göra, men den har varit bra

jag gömmer mig istället
och letar efter känslan av hem

men den är inte här

Inga kommentarer: