fredag 1 januari 2010

gästinlägg från krullet


Häjjj tjejer å grabbar asså!! kul å ses igen :D

Här kommer ett gästinlägg från Krullet (http://kronken.wordpress.com). Som ni kanske har fattat så bor Karin hos mig just nu. Hon kom hit som ett yrväder och vände upp och ner på min tillvaro, som hon alltid gör - pratar turkiska, kräks i toaletterna, snyter sig i gardinerna, somnar på golvet under filmen och en massa andra gulliga saker :) :)

Som ni kanske har fattat har Karin fått magsjuka. Detta är jobbigt för henne och hennes omgivning, som måste tvätta allt hon har tagit i i rikliga mängder handsprit. Det är ju bara inte okej asså, så kan man ju fan inte leva!!!!! Därför har jag här kommit med tre planer på hur man ska bota Karins magsjuka. Eftersom jag är en torr akademiker innerst inne så skulle jag vilja spalta upp dem så att det ser mer överskådligt ut:

1) att rådfråga Marsilio Ficino (1433-14??). Eftersom vi alla vet att magsjuka uppkommer pga obalans mellan de fyra kroppsvätskorna, närmare bestämt av ett övermått av slem, så kommer behandlingen att gå ut på att återställa balansen genom att fördriva slemmet på alla tänkbara vis. Saturnus är planeten som är mest knuten till slemmet, så det är ytterst viktigt att Karin håller sig borta från det mesta som är fuktigt eller innehåller bly, månsken, ugglor och vitt guld under de kommande dagarna, då dessa saker är direkt utsatta för Saturnus, samt även Venus slemmiga influenser.

Så mycket om de passiva delarna i behandligen. De aktioner som bör tas är framförallt att bekämpa den naturliga fuktigheten som finns hos alla kvinnor (detta är ett grundläggande koncept inom medeltidsmedicin - kvinnor är fuktiga och män är torra) genom att sätta Karin under Jupiters och Mars influenser (de mest manliga och torra planeterna). Därför ska hon sättas på en tvåveckors diet innehållandes värme, solsken, skumma örter som man inte har hört namnen på förut, ägg, vitt socker, rent guld, sånger om Apollon och Mars osv samt ett visst mått av åderlåtning.

2) att äta saker som är lugnande för magen. Dvs vi börjar med en socker- och saltlösning, sen lite ris eller potatis (Karin väljer riset eftersom hon inte gillar potatis), och slutligen en massa torkade katrinplommon (eller "svisker" som vi säger i branschen). Om detta skulle få otrevliga konsekvenser så motverkar alltid lite te, eller tabletter för "turistdiarré" alla problem direkt.

3) som den kända cembalisten Wanda Landowska säger: take a walk in the forest, breathe through your nose, don't stuff yourself with chocolate. Kurerar alla sjukdomar från brustna hjärtan och fötter till migrän och magsjuka.

Nu får det vara nog säger Karin. Dessutom håller hon på och tjatar om att hennes blogg ska vara läsvänlig. Vad nu det ska betyda. Lite medeltidsmedicin har ju ingen dött av, va fan!!

Kramissssar till er alla asså :D :D
*hihi*

:) ////Krullet

2 kommentarer:

Pausfogel sa...

Hon far med osanning, jag snöt mig ju bara i duken jue! Dessutom var det förra året, så förra året liksom!

Pausfogel sa...

Jag tänkte på det här med slemmet, räcker det om jag snyter mig ordentligt?