torsdag 31 december 2009

så var det jul igen


glad sjunde dag jul
på den sjunde dagen vilade hon, likt några av de andra
stockholm, den sista i raden av huvudstäder för det här året.
det får bli bra så.

jag har sovit på gästsängen hemma hos Krullet.
igår fick jag en tysk kringla och lakritste, vi låg halva natten och pratade
om livet, cembalomusik och universum
jag har en bra känsla för det nya året.

jag är inte lite snorig, det har målats nagellack, planerats nyårsmenyer och luktats på parfymer i det Selénska hemmet. det har klappats kaniner, kokats gröt och bjudits på äppelte.
onda axlar har masserats, nyårsduschen är avklarad och till kvällen vankas det månsterbesök, Semifreddo och turkisk lokum.

mina ben är alldeles blåslagna av turkiska trottoarpinnar, de var alldeles för korta för att man skulle komma ihåg och jag ständigt in i dem.

det här en perfekt dag för lite julmusik ala Sufjan Stevens och utanför fönstret faller snön ner

Inga kommentarer: