fredag 27 november 2009

nu slutar vi deppa och börjar - peppa!


Ge er till känna och dela med er av er bästa pepp!

Vad är vardagslyx?

Dagens bästa var nog att få ihop det jag planerat, pallra mig ut på en liten stadtbummel (tyska för stadsprommenad, om än bara ner till Gloucester road) för en kaffe och ringa till mamma och introducera Google Wave för henne! Vi har de senaste dagarna hjälpts åt att översätta en grej till hennes skolarbete, jag gjorde en grovöversättning och sen har mina bröder pillat lite på den också. Ett skolexempel i att surfa på vågen (eller snacka jul i Istanbul med hela familjen), snarare än att snacka i evigheter om ditten och datten som den mest har använts till - inget ont om det!
(Om ni behöver en inbjudan hojta bara till, ju fler desto bättre)
Gårdagens var nog alla sms från Grodan och ett schysst snack med Fredrik! Som om man inte saknar att ha nån som envist står och ringer på ens dörr (jag hade en sån där kool kontorsknapp; upptaget, talar i telefon och hela kitet - vi bodde ju i gamla kontor, helt galet), steker bacon i köket, åker skateboard i korridoren, skjuter raketer i cykelstället, drar med en ut och springer, att ordnar koola fester med, drar igång bastun alla dagar i veckan, springer i badbyxor ner till Nöjesbutiken mitt i vintern och spelar hårdrock och Bob Marley om vartannat - ni fattar, jag saknar honom lite.
Värmland i ett nötskal!

Inga kommentarer: