lördag 3 oktober 2009

Portobello Market


Lördag morgon och jag tänkte mig sovmorgon, frukost kl 8 i alla fall.
När vaknar jag?
Klar och pigg som en lärka, exakt 07.24.
Loui hinner knappt ens läsa lappen på min dörr innan jag kommer ut påklädd och redo för frukost, 7.30.

Sen tar jag reda på vilken röd buss som faktiskt ska ta mig till Notting Hill och Portobello Market. Försöker ringa Joakim om åt vilket håll den ska gå, han svarar inte - men han vaknar istället. Jag promenerar runt där, skickar ett sms om att en extra tröja kan vara skönt, det småregnar. Vi sa vid frukosten att äntligen känner man faktiskt igen Londonvädret, mulet och lite kyligt, som det sig bör.
Kan konstatera att sandalsäsongen börjar närma sig slut. När jag stod där i blåsten kände jag hur tårna riktigt protesterade. Jag hade bara behållit skorna jag tog på när jag gick ner till frukost. Ingen hit alltså.

Så följde vi strömmen nerför Portobello Road. Antikviteter, smycken, folk, prylar och folk. Jag hittade inget speciellt, men det var väldigt roligt att bara gå där och titta på allt. Joakim hittade en riktigt fin tweedkeps, han satsar på att bli gubbe redan nu. Vi är båda rödhåriga och hade typ världens bästa diskussioner om färg och nyanser. "Är inte den här färgen för kall"/"Det borde vara mer rött eller grönt i den"
Det är som hemma, när mamma och pappa inte kan enas om något är blått eller grönt.
"Ta med min blå tröja." "Jag hittar den inte" "Men den ligger ju där" "Den där, den är grå!" - och det är inte så mycket om vem som har rätt eller fel, det är mer känslan.

Kvarteren i Notting Hill kändes bra mycket mer genuina och trevliga än stressiga Oxford Street
och hela city.
Dessutom ramlade vi över stans två bästa affärer. American apparel...
och en sneakersaffär som saluförde New Balance retrolinje.
Snygga roliga multi-leggings, jumpsuit included, onesize smalrandig intelligent kortärmad tröja & en t-shirt i höstens hetaste färg heather plum - kap!




Hej Arvika! Hälsa Mârten och karusellerna!

1 kommentar:

Anna Hed sa...

Åh! Det kanske finns flera american apparel i london, men en gammal klasskompis till mig jobbar på AA i london,