tisdag 13 oktober 2009

lunchkonversation


-may I ask where you come from? jag kan inte riktigt placera dig, frågar mitt lunchsällskap
-would you like to guess, frågar jag vänligt?
han säger att han nog inte vågar
jag säger Sverige och undrar vad han hade gissat på
-jag funderade på Norge, men vågade inte säga något, säger han

efter en stund frågar han försynt

-isn't ABBA Swedish?
-yes, and IKEA!
-ah, IKEA, yes of course.
-and H&M.
-I didn't know.
-and Skype and Spotify!
-everything good seems to come from Sweden, ABBA, IKEA, H&M, Spotify...
-and me!
-and you!

han spelade horn
kantinsnubben som brukar försöka sig på att prata svenska varje gång jag eller mikaela kommer in i cafeterian frågade idag om han och jag kunde åka till Sverige. Jag sa till hans besvikelse nej.

Inga kommentarer: