måndag 31 augusti 2009

rensa, sortera, kasta

En vän på fb skrev nyss att han inte haft sin telefon på sen i fredags. Då insåg jag att jag inte har vetat vart min telefon på en vecka. Den har försvunnit bland alla flyttkartonger.
Senast jag såg den låg den på nåt konstigt ställe i sängen. Sen bytte jag lakan, men den ligger inte i tvätten och den är inte tvättad. Den kan ha varit i köket efter det, men det är inget jag minns.

Jag provade ringa till den förut, men den var inte där den borde ha varit (f.ö. den ursprungliga anledningen till att jag inte hittade den). Nu står mitt enda hopp till att skapa ordning i mitt flyttkaos. Egentligen flykt från att kasta saker sen jag gick på högstadiet - det har varit lätt när jag bara kunnat fly från det; börja gymnasiet; flytta hemifrån; lämna en kartong hemma; flytta vidare.
Steg 1: rensa, sortera, kasta - sen är steg 2, 3, 4... ganska de samma.

Jag kan typ aldrig komma hem om jag inte städar nu innan jag åker. Det bara är så.
Öva och städa, städa och öva, öva och flytta till London.

Inga kommentarer: