söndag 3 maj 2009

- Som Yoda. Har du sett Star Wars. Nej, inte det. Men som Yoda i näst sista filmen *grymt* *grymt*
Neela städade och jag låg på hennes säng och tittade på.
- Har du en blockflöjt. Jag kan, spela blockflöjt. Ja då.
- ?
- Ja, på riktigt alltså.
Sen hittade jag gitarren, parfym på burk och en sångbok. Jag spelade bara de bästa låtarna, med de typ 10 ackord jag typ kan.
Best of Svenska sångboken (Bellman, Andersson, Taube mfl). Men det är ok, alla låtar kan faktiskt gå i C-dur eller d-moll, om man bara tänker efter.


Jag har fått lite förkänn på summer in Arvika, förväntar mig dels en norsk invation, dels att vi gör slag i saken och startar trampbåtsverksamhet i Stadsparken. Helgraggarna som bara blir fler och fler! Jag har jobb här, men typ ingenstans att bo. Om Eriks lilla stuga kanske blir ledig? Jag har fått ett erbjudande om att jobba på festivalen och gått förbi en helylle-värmländsk trädgård och funderat över vad de pratade för språk...
på söndagen som var en lördag

Inga kommentarer: