söndag 29 mars 2009

Det roligaste man kan göra en solig söndag är

cykla och plinga febrilt på ringklockan (Guran ringde mig efter att ha sett mig från biblioteket - det såg så roligt ut...)
vänta på våren!


Gårdagens SMASK-partaj (Sveriges MusikAkademikers Sång Kånntest) tog på krafterna. Sov på golvet hos Johanna i A-huset, vaknade i chock i tron om att jag försovit mig. Hade städningsplikt efter festen, 1/3 av de som skulle vara där dök upp, vilket resulterade i en bristfällig städning efter typ årets grisigaste party. Ingen spydde, hälften dog, några försvann. Det var dans dans dans, det var SMASK-bidrag, Carola och Ebba Grön långt in på morgonen.
Hängde på Samuel förbi Dottevikspizzerian hem till Johan, Vi bangade mer städning efter 1,5 timmar. Men någon slags pliktkänsla kände vi ändå, det är ju trots allt vi som ska vilja äta i puben imorgon till lunch...
Cyklade hem och sitter nu i solen på mitt rum och lyssnar på fantastisk Beethoven! Op 20 septett i ess-dur för klarinett, horn, fagott, violin, viola, cello och kontrabas. Vill, vill, vill spela den till vår vårkonsert i slutet på april. Jag har kirrat halva gänget och vem, jag säger vem tackar nej till Beethoven?
Går inte och handlar, det kommer bara sluta illa.

Inga kommentarer: