tisdag 3 februari 2009

Gå i ide


Går från käck kulturtant till att gå i ide.
Bästa sysselsättning:

  • Ligga under filten och låtsas sova
  • Sova
  • Byta sida och sova vidare
Allt jag kan göra är att lyssna, sova och drömma. Inte ens pepp att titta på Heroes, tredje säsongen är dessutom svart och läskig.
Jag lyssnar på P1 halva morgonen och hela kvällen. I går kväll hade de det knäppaste etno-temat, hur jag nu trodde jag skulle kunna sova till det. Drömde skruvade drömmar hela natten. Lyssnar på streamade ljudböcker från bibliotekets e-tjänst. Fredrik kom in och påstod att jag såg pigg och kry ut, jag skulle må bra av att gå ut, varför inte hänga med och spela basket. Jag sa bara, glöm, jag sover. Jag ska gå ut imorgon, hostmedicinen är slut och jag har ett brev som behöver postas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

365-sidan säger att man ska gå i ide.

Pausfogel sa...

jag vet, jag säger också att man ska gå i ide. idag provade jag att gå ut, det var inte trevligt och jag kunde inte andas, inte värt (förutom att jag kunde fylla på mitt förråd av hostmedicin...