tisdag 6 januari 2009

packa, packa, packa

packa!
ack, Wermeland du sköna u.s.w.
Linderothskan var på besök, hon sa att jag var rolig fast jag hade ont i magen och bara skulle packa och sy. Det kanske jag var.

Jag sydde färdigt min tröja som jag påbörjade igår. Jag band färdigt vantarna och gnuggade de ordentligt mot tvättbrädan.
Pepparkakorna, Kim, verktygslådan, tamburmajoren, slalompjäxorna (?), blomman, allt ska med!
Det går lätt att packa, det går enkelt att samla ihop saker, jag tar Kalles duntäcke (han kommer ändå inte att sakna det femtitolv mil bort i Uppsala, mitt är för varmt).
Nu ska jag packa SysterYsters böcker, för annars blir hon ledsen och det vill jag ju inte!

Imorgon fars vi, jag och pappa. Jag har övertalat honom att han behöver åka till Karlstad och träffa Conny över deras biljettmaskiner, så kan jag få med mig alla saker till Arvikat. Det känns bra!
ajö

Inga kommentarer: