måndag 10 november 2008

Kim vi ska ut och flyga!!!

Kim och jag har varit till doktorn. Jag börjar fundera över vilka pengar jag ska betala hyra och mat för, men det löser sig alltid. Den här hösten har vi ett nytt ställbart stall (så vi kan reglera stränghöjden efter årstid, på vintern sjunker alltid strängarna pga torr luft och vice versa), ny ljudpinne sen den gamla säckat ihop och blivit för kort, nya strängar; man kan tydligen inte spela på 3 år gamla strängar och sist nytt tagel. 10 000 går så lätt... synd att man inte är så jäkla tät; det var den sommarens slit.
En sak är dock säkert! Det är så sjukt värt det!!! Kim är som ett nytt instrument!
Passande nu när vi ska ut på äventyr. Det börjar gå upp för mig var höstens ansträngningar kommer sluta; på en audition till Royal College of Music, RCM, i London!

Kim vi ska ut och flyga!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kim - Globertrottern.

Dessutom, täthet är nåt jag inte heller lider av och jag jobbade inte ihop knappt nåt. Alltså, även om man sliter eller inte under sommarn så står man ändå på samma busshållplats i slutet. Ja.

Pausfogel sa...

lite beroende på hur tajt man är med csn också...
tänker att du inte så ofta står vid vår dragiga lilla hållplats, men om du säger det så.
men jag hade ett schysst kneg under sommaren och kim är värd att kosta på, det smakar!
sen jobbar jag på avsnittet om kim the globetrotter, åker till örebro onsdag em så jag kan jobba fram nåt fint där alltså - och inga fler dumma bussresor; även om det i sig inte är nåt problem för kim, snarare för busschaufförerna.