torsdag 13 november 2008

Höhö! Bästa biljetten till Sthlm måste vara den med tre byten i typ Kil, Karlskoga och Örebro - man får ju se mycket av Värmland. Det är tur att Kim slipper den turen, vet inte om vi hade pallat det.
Just nu: lite filosoferande (exempelvis hur man packar utan tillgång till en vettig mindre väska - måste ju iaf leva upp till mitt rykte Bag lady), lite Kleerup och Tjenare Kungen, lite te och allmänt lugn.
Jag har mailat England, javisst hela England. Det känns så gôtt att inte skjuta mer på det. Jag har en plan och bara det känns som en stor trygghet.
Jag har ett uppdrag ikväll, gå ut med sopsorteringen. Det är bäst att vänta tills det är riktigt mörkt och lite sent; det är mer spännande så. Jag skulle iofs inte lida av att det luktar odiskade tonfiskburkar i köket hela helgen, men jag drar mitt strå till stacken, jag gör det.
Jag sätter in sista stöten i förberedelserna för IELTS-proven i helgen med ännu ett avsnitt Gossip Girl, säg inte till nån. Jag ska göra succé, åtminstone tillräckligt för att vara bra elevmaterial till RCM på den fronten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderar på en trebytesresa jag med. Från Göteborg och tillbaka till Arvika; Hallsberg, Örebro, Karlstad. Det tråkiga med det är att jag skulle få sitta i Hallsberg 2 timmar och karlstad 3. Mitt i natten. Och tidig tidig morgon. Jag vet inte om det är värt det. Jag vill ju bara gå på en signering nere i Göteborg utan att vara borta från projektet.

Pausfogel sa...

Livet är lite hårt... Missar du inte mer av att inte få sova ordentligt. Man måste väl få ta ledigt också?