fredag 31 oktober 2008

Städa is (to get rid of) the shit!

Städa is to get rid of the shit! Göm det, släng det, förträng det bara du blir av med det!
Förutom mina party teeth är dagens riktiga kap som följer
  1. Frimärke för att posta brevet för IELTS (bättre sent än aldrig) á 5.50 :-
  2. 2 st banankartonger á 5 :- (för fair tradebananer, mindre och går in under sängen)
  3. 20 cm guldig lyx att förgylla barndomsdrömmen med inför imorgon - här har vi inspirationen Vackra Hanna Fridén vars blogg jag inte ramlade över förrens i förra veckan, shame on me (men för att återanvända; bättre sent än aldrig)!
I banankartonger kan man gömma allt möjligt som man inte vill ha ligga skräpa överallt i sitt rum men som man samtidigt inte kan göra sig av med. Behovet av detta kan ha att göra med spartansk inredning, öppen planlösning och bristande förvaring - eller en rädsla att kasta två veckor gamla tidingar - för de kan ju vara bra att ha!?*

Jag roade mig de sista timmarna hemma i Norberg, samtidigt som jag packade, med att gå igenom vår gamla utklädningslåda som vi har i sagosoffan**. Det finns mer än 1 sak därifrån som har fått ett andra och tredje liv. En rutig kjol, ett par urfina knäppkängor med smal klack (otimala konsertskor!) - nu senast en prinsessklänning (made by mamma), ett par potentiella partyväskor, en svart kjol som kan tänkas tjänstgöra ett varv till som axelbandslös klänning och en gammal sköterskeklänning med tillhörande förkläde (äkta vara).
Jag la in den grå systerkläningen till SysterYster, den var för liten för mig, men de är himla koola. Sån pondus man känner + historiens vingslag. Om jag inte skulle vara prinsessa imorgon så hade systerklänningen åkt på, men den ska nog hitta andra tillfällen att få lufta sig!


* vilket är sant, med dessa tomma väggar är allt upplyftande av värde -
frågan är bara hur man får saker att sitta på dessa väggar... gaffatejp?
**sagosoffan är fin fin gammal paneldivan: det är tur att man har högt i tak!
Ringde hem för att kolla upp lite om paneldivanen; hemma har de ca 2 dm slasksnö huuh.
Pappa håller på att blåtanda över några koola bilder från sin telefon, bra att kunna.
Mamma hälsar att hon tycker att det är lite roligt att få vara med på Facebook. :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

VAR köprt man banankartonger?!

Pausfogel sa...

Där du köper bananer!!! I grönsaksdisken på konsum, du haffar tag i nån och säger "Hej, kom och dansa med mig!" Eller hur var det nu, nej, du säger "Hej, jag skulle vilja ha X (antal) banankartonger, tack!" Och då säger de kanske: "Javisst, jag ska gå och titta" & sen kommer de tillbaka och säger: "Här hittade jag, det blir X(antal)x(gånger)5(kronor):-(kronor)" Så kan du gå därifrån stolt med ditt nuvunna kap!

Anonym sa...

Är det så att man kan få kravbananlådor? Tôfft! Det måste jag ha till min flytt!