onsdag 29 oktober 2008

KÖRKORT!

Idag när jag vaknade var hela världen vit, 4 minus och frost överallt. Hade beställt väckning, eftersom alarmfunktionen på min telfon inte behagar fungera, så drog jag och pappa ut strax efter åtta för att finslipa lite parkering och start i backe. Dragläget, dragläget, dragläget!

Uppkörningen gick galant. Lite landsväg, lite rondell, parkering, körfältsbyte, lite kallprat (om det kyliga vädret), lite snack om England, bilkörning mm resulterade i ett fin fint papper som tills vidare gäller som körkort tillsammans med lite vanligt vett och legitimation.

Karin is the shit! Nu bakar hon en fantastisk körkortskaka i hjulformen.
Fin fint hemsnickrat recept av mjuk pepparkaka, rostad, hackad mandel, havregryn, råa lingon och rivet äpple och massa kanel - smaskens!

Och vägverkets kontrollant tyckte bestämt att jag skulle våga köra i England! Så vem är jag att säga nej?